تیم دراپر سرمایه گذار سیلیکون ولی

[اینفوگرافیک] در ذهن تیم دراپر«سرمایه‌گذار مشهور سیلیکون‌ولی» چه می گذرد

چه عالیه که با تیم دراپر، سرمایه گذار افسانه ای پشت کمپیانی های معروف تسلا، اسکایپ، پس، باکس و بیدو(گوگل چین) مصاحبه کنیم. ایشون یک مرد پرماجراجواست که در هالیوود فعال بوده و در ۴۰۰ شرکت سرمایه گذاری کرده است. ما ازشون سوال کردیم که چگونه بهترین کارآفرینان را انتخاب می کند:

 

تیم دراپر سرمایه گذاری سیلیکون ولی

 

 

درون ذهن تیم دراپر

تیم حس خاصی برای پیدا کردن شرکت‌های حساس دارد.
او چطور اینکار را انجام میدهد؟
تیم نمی خواهد آنچه که دراستارتاپ‌ها به دنبالش است را پنهان کند. در حقیقت ایشان یک شرکت بزرگ هستند.
سه چیز مهم وجود دارد:

فرصت

وقتی که تیم را ملاقات می کنید، وظیفه‌ی شما این است که فرصتی را به او نشان دهید…. سوال!!! ایده‌ی شما چقدر بزرگ است؟ به اندازه‌ای که فکرش را بکنید. او چشمش فقط بازارهای بزرگ را می بیند. به عنوان مثال، بازار بایدو، ۶/۱ جمعیت جهان است.

هوش

این آسان خواهد بود که شما علاوه بر سادگی، باهوش باشید. او می خواهد شما فراتر از آن باشید. او از شما می خواهد بدانید که در چه چیزی عالی هستید. او به دنبال خود آگاهی‌ست (به این معنی، علاوه بر اینکه شما می دانید در چه زمینه‌ای خوب هستید؛ بدانید که در چه زمینه‌ای بد هستید). او از شما می خواهد در یک زمینه از هر کس دیگری نه تنها بهتر، بلکه فراتر از تصور باشید

مهارت های اغواگری

البته تیم این را نگفت. اما من به عنوان ویژگی‌ای که به دنبالش می گردد اضافه می‌کنم. او از شما می خواهد بدانید که چگونه میخواهید دیگران را جذب یا با آنها مشارکت کنید. این به عنوان آخرین والبته مهم‌ترین مورد است. او در این مورد که چقدر باید جذبه داشته باشید بسیار رک است. به نقل قولی از او: «از یک ویروس، آهن ربا یه هرچه که فکرش را می کنید (برای کشش) استفاده کنید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *