بازاریابی اپلیکیشن

با 18 روش ساده اپلیکیشنتان را بازاریابی کنید

آیا ساخت اپ تان را تمام کردید؟ تبریک می گویم. اما تا زمانی که  مشتریان مورد هدف آن را نبینند، در دریایی متلاطم از دیگر اپ ها گم خواهد شد. سال قبل گوگل پلی اعلام کرد که فقط ۱۰٪ اپلیکیشن ها به حد قابل قبولی موفق و برای آنها سودمند هستند…. این یعنی ۹۰٪ آن‌ها فقط فضای سرورهای گوگل را اشغال کرده اند. طبق نظر سنجی که چندوقت پیش این مارکت اندرویدی اعلام کرد؛ جالب بود که حدود ۸۰٪ توسعه دهندگان اپ های خود را به حدّی که باید، بازاریابی نکرده اند.

در این پست قصد داریم شما را با ۱۸ روش رایگان بازاریابی، که در سایت فوربز اخیرا منتشر کرده، آشنا می کنیم.

1. یک صفحه فرود «لندینگ پیج» بسازید.

معرفی ساده و روشنی از اپلیکیشن خود ارائه دهید – یک جمله باید کافی باشد. از تیندر الهام بگیرید، تیندر یکی از بهترین نمونه هایی است که در حال حاضر وجود دارد.

2. یک وبلاگ بسازید.

به روز رسانی منظم در مورد موضوعی که بر روی سرویس اصلی شما متمرکز می شود، شما را خاص نشان می دهد، واین احساس را بوجود می آورد که ارزش دانلود شدن دارید!

3. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

اما عاقلانه؛ بسیاری از مردم فکر می کنند کپی پیست کردن لینک کافی‌ست. مخاطبان خود را درگیر کنید. جالب باشید، ارزشش را داشته باشید که درباریتان صحبت شود. برای متنی که می نویسید خلاقیت به خرج دهید. سایت معروف mashable این کار را به خوبی انجام می دهد.

4. از تیزرها استفاده کنید.

قبل از اینکه اپ‌تان را منتشر کنید، یک صفحه فرود تیزر بسازید و با جمع‌آوری ایمیل قبل از انتشار مشتریان خود را بیابید.

5. یک معرفی ویدئویی برای اپ خود بسازید.

این چیزی است که باید مراقب باشید. تنها زمانی که کارا بودن ایده‌ی خود را ثابت کردید، اینکار را انجام دهید؛ زمانی که شما به اندازه کافی افرادی را جذب کرده‌اید و مطمئن هستید که برنده می شوید. قطعا هیچکس نمی خواهد پول زیادی برای تولید ویدیو برای اپلیکیشنی که سه بار از زمان راه اندازی آن تغییر کرده است را صرف کند. اگر احساس می کنید که برای این مرحله آماده‌اید، باید بگوییم که افراد بیشماری را جذب خواهید کرد.

6. از وبلاگ‌های تکنولوژی بخواهید که از شما بگویند

این یکی سخت است. در حالی که شما فکر می کنید یکی از بهترین اپ ها را دارید، این احتمال وجود دارد که دیگران به آن اهمیت ندهند. ولی نا امید نشوید هر چه می توانید وبلاگ های بیشتری پیدا کنید و به آنها ایمیل بزنید.

۷. با اینفلونسرهایی که موضوع مشابهی دارند، تماس بگیرید.

این، یکی از مؤثرترین تکنینک ها در بین دیگر روش هاست. اگر شما افرادی را پیدا کنید که به نوشتن و حرف زدن درمورد شما علاقه مند باشند، باید بگوییم که بزرگ‌ترین پتانسیل ممکن را برای خود بوجود آورده اید.

مطالب مرتبط

برترین توسعه‌دهندگان اپ‌استور از چه تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند

[اینفوگرافیک]کسب درآمد به شیوه‌ی استارتاپی

۴ درس بزرگ کارآفرینی از یک اپلیکیشن دوستیابی موفق

۸.اینفوگرافیک بسازید و آن را منتشر کنید.

از ابزارهایی مثل ویزولایز یا کنوا استفاده کنید واینفوگرافیک های جالب متناسب با زمینه خود بسازید، سپس آن را به دیگر نویسندگان و وبلاگ نویسان و در شبکه های مجازی منتشر کنید.

۹. به وضوح مشکلی که توسط اپلیکیشن‌ شما حل می شود را مشخص کنید.

متن و توضیحی از آن ایجاد کنید و آن را به مشتریان مورد هدف خود بدهید. و از ابتدا اپ خود را به آن ها افراد بفروشید.

1۰. پادکست ضبط کنید.

درمورد مشکلی که وجود دارد و راهکاری که اپ‌تان حل می کند، ضبط کنید.
فیزل اینکار را به بهترین شکل ممکن انجام می هد. شما می توانید این کار را در soundcloud انجام بدهید.

۱۱. یک انجمن بسازید.

می توانید از گروه ها یا کانال فیس‌بوک، تلگرام و… استفاده کنید، و خود را در بین افرادی که علایق مشترکی دارند، بگنجانید….. این ثابت شده است، افرادی که علایق و باور مشترکی دارند، به همدیگر احساس تعلق می کنند و سعی در تعامل با یکدیگر دارند

12. تا حد توان برای ASO (بهینه سازی اپ استور) تلاش کنید .

شما می توانید آیکون، عنوان، توضیحات و تصاویر خود را بهینه کنید تا سریعتر در مارکت های(گوگل پلی یا کافه بازار) یافت شوید.

13. با دیگر اپ ها پارتنر شوید.

این روش به حدی بسیار عالی، خوب جواب می دهد. شما می توانید با چند اپ دیگر پارتنر شوید و تبلیغ یکدیگر را بکنید. این را در نظر بگیرید که هر کدام از شما ۵۰۰ دانلود دارید و شما با ۱۰ اپ دیگر پارتنر می شوید؛ حالا شما به ۵۰۰۰ نفر دسترسی دارید.

14. درون اپلیکیشن از کاربران خود بخواهید که نظر بدهند

قطعا هرچه نظرات مثبت شما بیشتر باشد، در مارکت ها پتانسیل بیشتری خواهید داشت و شانس بیشتری برای دیده شدن در این مارکت ها خواهید داشت.

15. همه چیز را ثبت کنید.

همه پیشرفت ها و پسرفت های خود را ثبت کنید، از همه چیز مطلع شوید، با اینکار خواهید فهمید که چه استراتژی‌ای خوب جواب می دهد و چه چیزی کم یا اصلا جواب می دهد، در نتیجه بیشترین انرژی را روی مواردی که خوب جواب می دهد بگذارید.

16. پست مهمان بنویسید.

پست مهمان کمک به وب سایت های دیگر در تولید محتوا و به اشتراک گذاشتن تخصص شما. شما مجاز به قرار دادن لینک به اپ خود هستید.

۱۷. درون اپ قابلیت اشتراک گذاری بگذارید.

بازاریابی ویروسی اغلب بدین شکل آغاز می شود، که یک نفر اپ شما را نصب می کند و به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد، به دوستان خود می گوید و آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. و برای آن‌ها نیز ارسال می کند… اغلب این روش برای بازی‌های هیجان انگیز بشکلی عالی جواب می دهد.

۱۸. ربات های تبلیغ کننده بسازید.

اینکار را می توانید در تویتر، تلگرام انجام بدهید. می توانید ربات هایی بسازید و آنها را طوری برنامه نویسی کنید که خودکار اپ‌تان را تبلیغ کند. اغلب موارد این روش بسیار عالی جواب می‌دهد، اما باید مواظب باشید، چونکه دردسر زیادی برای کاربر ایجاد می کند، اگر با پیام مناسبی همراه  باشد. کاربر را جذب می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *