تکنیک‌های اپ‌استور

برترین توسعه‌دهندگان اپ‌استور از چه تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند

۶۰ درصد توسعه‌دهندگان درآمدی کمتر از ۵۰۰ دلار در اپ‌استور دارند. رسیدن به چنین حدّی معمولا با عنوان خط فقر اپلیکیشن یاد می‌شود. همچنین، فقط ۱۰ درصد توسعه دهندگان درآمدی بیش از ۱۰هزار دلار بصورت ماهیانه کسب می‌کنند.

 

خط فقر اپلیکیشن

 

چه چیزی این توسعه‌دهندگان را متفاوت کرده است؟ این افراد که اغلب نینجاهای اپ‌استور نامیده می شوند، پس از انتشار چندین اپ تجربه کافی را بدست آورده و به خوبی می‌دانند که روند توسعه‌ی اپلیکیشن چگونه‌است.
اگر می‌خواهید اپلیکیشنی بسازید که مردم شیفته‌ی آن بشوند و از آن درآمد کسب کنید، باید این روند را دنبال کنید. در واقع، قدرت این پروسه به حدی‌ست که می‌توان هر استارتاپی در هر زمینه‌ای راه‌اندازی کرد.

 

راهنمایی کامل برای ساختن یک اپلیکیشن موفق

 

ممکن است که برای شما منطقی به‌نظر به برسد، اما شما شگفت زده خواهید شد که چطور بسیاری از توسعه دهندگان یک یا چند مرحله را نادیده می‌گیرند و مستقیم در اپ‌استور یا کافه‌بازار منتشر می‌کنند. هریک از مرحله گفته‌شده در تصویر پایین مهم و پیش‌نیاز دیگری‌ست.

 

چرخه تولید اپلیکیشن

 

این تصویر طرح و راهنمایی‌ست که توسط نینجاهای اپ‌استور استفاده می‌شود، پس بهتر‌است قبل‌از اینکه اپ بعدیتان را توسعه‌دهید؛ آن را در نظر بگیرید.

1. ایده‌ی خود را به اشتراک بگذارید

زمانی که شروع می‌کنید، به‌شدت از ایده‌هایتان محافظت می‌کنید. شما به‌ هیچ‌وجه نمی‌خواهید به‌ کس دیگری درباره‌ی آنها بگویید؛ ممکن‌ است که آن را بدزدند! اما حقیقت این‌است که «ارزش ایده فقط ۲ درصد است». پس در مورد ایده‌های خود صحبت کنید و سعی کنید با افراد زیادی نیز در این مورد صحبت کنید. این به تصحیح و بهبود ایده‌ی شما کمک می کند و از احمقانه‌ به نظر رسیدن آن می‌کاهد.

۲. یک بازار باریک را هدف قرار دهید

پول گراهام، موسس وای‌کامبینیتور می گوید « عمدا بر بازاری کوچک و محدود تمرکز کنید. این مانند این‌است که آتش را به اندازه‌ی کافی گرم نگه‌ دارید قبل‌ اینکه هیزم بیشتری‌به آن اضافه‌ کنید». برای اولین اپلیکیشنتان، سعی نکنید یک میلیون کاربر را هدف قرار دهید. از استراتژی اقیانوس آبی استفاده کنید. همانطور که کوین کلی، سازنده‌ی مجله ویرد می‌گوید « تلاش کنید محصولی عالی برای ۱۰۰۰ نفر کاربر واقعی بسازید. اگر توانستید محصولی بسازید که تحسین این حجم افراد را بدست می‌آورد، قطعا می‌توانید فراتر بروید.

3. ایده‌ی خود را تأیید کنید

ایده‌آل‌ترین حالت این‌ است که شما قبلا از سا خت mvp از درستی ایده‌ی خود مطلع باشید. رابرت کروی ۶ ماه صرف ساخت برنامه‌ای کرد که هیچ کس آن را نمی خواست. سپس از یک استراتژی عالی برای تأیید اپلیکیشن GifShare استفاده کرد که در نهایت به درآمدی ۲۴۰هزار دلاری رسید.

4. یک MVP طراحی کنید

هنگامی که شما با اولین اپلیکیشن خود شروع می کنید، می خواهید آن را عالی و بی‌نقص کنید. سعی می کنید تا حد امکان قابلیت‌های زیادی را به آن اضافه کنید. شاید این چرخه توسعه ۱۲ ماه از وقت شما را بدون هیچگونه بازخوردی بگیرد. در عوض، بهترین روش این است که یک نمونه اولیه را به عنوان کمترین ارزش محصول(به انگلیسی MVP) و با تنها ۲یا ۳ ویژگی اصلی طراحی کنید. همانطور که رید هافمن، موسس لینکد‌این می گوید«اگر شما در اولین نسخه از محصول خود خجالت نکشید، شما خیلی دیر شروع کرده‌اید».

5. چرخه توسعه را کوتاه نگه دارید

نمونه اولیه‌ی‌دقیق این کار را برای توسعه دهندگان ساده تر می کند، مخصوصا زمانی که شما برون سپاری می کنید. اما در طراحی شما تغییراتی ایجاد خواهد شد. مهم است که مطمئن شوید چرخه توسعه شما بیش از ۶ هفته طول نخواهد کشید. اگر شما نیازداشتید که برخی ویژگی ها را کاهش دهید، بهتر است این‌کار را انجام دهید. اگر زشت به نظر می رسد؛ بهتر است آن را منتشر کنید، بازخوردهای واقعی کاربران را بیابید و سپس بر اساس بازخوردی که می‌گیرید آن را بهبود دهید.

۶. بیش از۸۰٪ وقت خود را صرف بازاریابی کنید

باور کنید نمی‌توان بیش از این تأکید کرد! درحقیقت، بازاریابی باید در مرحله آغازین یعنی در مرحله طراحی آغاز شود و حتی بعد از انتشار نیز ادامه یابد.۲۰٪ وقت خود را صرف توسعه محصول و ۸۰٪ آن را صرف بازاریابی کنید. همانطور که پیتر تیل، بنیانگذار پی پال می‌گوید «تفکرعموم این است که محصولات عالی توسط خودشان، بازرایابی تبلیغ می‌شوند؛ اگر محصولی عالی داشته باشید، به ناچار به مصرف کنندگان خواهد رسید. اما هیچ چیز از حقیقت پنهان نیست».

7.همیشه اندازه گیری کنید

«چیزی که اندازه گیری نمی شود را نمی‌توان بهبود داد». نباید اندازه‌گیری و تحلیل کردن را به بعدا موکول کنید؛ باید درون اپلیکیشن ساخته شود (می توانید از Flurry SDK برای این امر استفاده کنید). مهمترین چیز برای ردیابی و درنظر گرفتن، نگهداری‌ست. چه چیزی باعث می شود کاربر دوباره به اپ شما برگردد؟آنها به چه چیز دیگری نیاز دارند تا دوباره از اپ شما استفاده کنند؟ موفق‌ترین و محبوب‌ترین ایده‌ها در ابتدا موفق نشدند.آنها همه‌چیز را اندازه‌گیری می کنند و بر اساس فیدبک کاربران اپلیکیشن خود را بهبود می دهند. اینستاگرام در ابتدا به عنوان یک اپ جایگیزن فوراسکور معرفی‌ شد، نت‌فلیکس فیلم‌ها را از طریق پست اجاره می‌داد، با واتساپ فقط می‌توانستید استاتوس را بروز رسانی کنید.

مطالب مرتبط

توسعه‌دهندگان شرکت رویو بیش از ۵۰ بازی بدرد نخور قبل از بازی انگری برد ساخته بودند.

 

8.ایده‌یابی، ساخت، تست، تکرار

پایداری کلید موفقیت است. همه‌ی هستی‌یتان را روی اولین نسخه نگذارید. شما باید این چرخه «ایده‌یابی، ساخت، تست را دادمه دهید و سپس بسته به آنچه که موثر واقع‌ می‌شود،این فرایند را تکرار کنید. قطعا هنگام تعامل با کاربر ایده‌هایی را خواهید یافت که هیچگاه تصور نمی‌کردید.

نتیجه

هم اکنون شما با اصولی که نینجاهای اپ‌استور از ایده تا انتشار استفاده می کنند آشنا شدید و می‌توانید اشتباهاتی که ۹۰٪ توسعه دهندگان حداقل اولین‌بار مرتکب شدند خود‌داری کنید.

این اطلاعات رازهایی نیستد که فقط افراد حرفه‌ای آنها را به‌ شما نشان دهند. از ابتدا در هر کسب‌وکاری وجود داشته‌اند؛ ولی کیست عملی‌شان کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *