جردن شوتز، برنامه نویس و بازی ساز

داستان جالب خلاقیت یک برنامه‌نویس

ساختن یک اپ و موفق‌کردن اون آرزوی تقریبا هر برنامه‌نویس، کارآفرین یا شرکتیه که در این حوضه فعالیت میکنه اما رقابت در دنیای نرم‌افزار به شدت دلهره آوره. شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی و اپ سازی سالیانه میلیون‌ها و حتی میلیاردها دلار صرف ایده‌یابی، گرافیک، استراتژی، تلبیغات و بازاریابی محصولاتشون می کنن. اما با وجود این بازهم برخی از محصولات شکست میخورن و خیلی از شرکت‌ها ورشکست و از رده خارج میشن.

از طرف دیگه برخی از شرکت‌های کوچک و حتی افرادی بصورت تک نفره وجود دارند که بدون صرف یک ریال، محصولاتی میسازن که میلیون‌‌نفر عاشقشون میشن. اکثر اوقات ایده‌شون هم معمولیه….. ممکنه بپرسید چطور؟  مگه این افراد چه کار متفاوتی انجام میدن؟؟؟؟

 

هرگاه که دیدید با عموم مردم در یک جهت حرکت می‌کنید، وقت آن است که متوقف شوید و خلاف آنها حرکت کنید.

 

داستانی که در پایین میخونید، درمورد خلاقیت یه برنامه‌نویس به نام جردن شوتز هست؛ او به ما نشون میده که چرا برخی تنها عده‌ی خاصی از افراد نتایج خارق‌العاده میگیرن.

جردن اهل کالیفرنیا است، او در سنین کم وارد دنیای برنامه‌نویسی میشه و واسه گوگل‌پلی، اپ‌استور، نینتندو و چند پلت‌فرم دیگه بازی میسازه. اپ‌های او کم و بیش موفق میشن. … اما یک روز بعد از انتشار بازی جدیدش میم ران  تصمیم میگیره در گروه‌ها و انجمن‌های مختلف گیمینگ (مثل فیس بوک، ردیت و …) اپ‌ش رو تبلیغ کنه، اما متوجه میشه این‌کارو همه انجام میدن و افراد زیادی میان و بازی‌هاشون رو تبلیغ می‌کنن و در میان اعضای چنین انجمن‌هایی این یه چیز عادی شده. ولی او تصمیم میگیره ۱۸۰ درجه روش متفاوت‌تری رو بکار ببره….

جردن در این گروه‌ها به عنوان یک فرد عادی ثبت‌نام و شروع به تمسخر اپ‌ش می‌کنه(بچه‌ها میم‌ران رو بازی کردین؟ چرت‌ترین بازی‌ایه که تا حالا دیدم . خیلی مسخره و احمقانه‌ساخته شده و…) اعضای این گروه‌ها بعد از اینکه به چنین سناریو‌ای بر میخورن، کنجکاو میشن و بازی رو دانلود و نصب می‌کنن؛ بعد از تست بازی، برخی خوششون میاد، برمیگردن به گروه و علیه جردن گارد میگیرن…. از طرف دیگه برخی دیگه از افراد که بازی رو نصب میکنن از بازی خوششون نمیاد و در گروه علیه افراد دیگه‌ای که طرفداری می‌کنن گارد میگیرن، تقریبا توی تمام این گروه‌ها بحث و جدال لفظی بزرگی بین طرفداران و منتقدین پیش میاد.

فقط یک جرقه کافی بود که چندین روز در این گروه‌ها فقط درمورد «میم ران» حرف زده شه، از طرف دیگه این گروه‌ها معمولا توسط یوتوبر‌ها ساخته و مدیریت میشه (یوتوبر به کسی می‌گن که واسه یوتوب فیلم میسازه، و معمولا یوتوبر‌هایی که درمورد بازی‌ها فیلم میسازن، فیلم‌هاشون بسیار پرطرفدارن و همیشه جزو «داغ‌ترین»‌های یوتوب قرار میگیرن، اگه حرفم رو باور ندارید به قسمت trends یوتوب مراجعه کنید).

تقریبا تمام از این یوتوبر‌ها به محض اینکه میبینن چنین جدالی توی چندین گروه پیش‌اومده، ترغیب میشن که یه فیلم بسازن و به نقد و بررسی این بازی بپردازن….

نتیجه:

«بازی میم‌رن جزو برترین‌اپ سال و در لیست پروفروش‌ترین بازی‌های سال نینتندو قرار میگیره.» دلیل موفقیت و نصب میلیون اون نه ایده‌ی عالی بود و نه هزاران دلار هزینه، تنها دلیلیش در جمله‌ی بالا از مارک توین نهفته‌ست…

 

 

 

1 دیدگاه برای “داستان جالب خلاقیت یک برنامه‌نویس

  1. سلام. جالب بود.
    تشکر میکنم بابت مطالب زیباتون
    راستی اسم بازی رو سرچ کردم توی اینرنت فارسی چیزی دستگیرم نشد.
    نامش به انگلیسی چی میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *