اپلیکیشن بامبول

۴ درس بزرگ کارآفرینی از یک اپلیکیشن دوستیابی موفق

مهم نیست کسب و کاری که در آن هستید چیست، چیز های زیادی وجود دارند که می توان از شرکت های دیگر در مارکت آموخت . برای مثال، اپلکیشن دوستیابی بامبول را در نظر بگیرید، که قبلا به افراد کمک می کرد فرد مورد علاقه خودشان را پیدا کنند، اما امروزه می توان با آن دوست های جدید یا شرکای تجاری را نیز پیدا کرد.

پس از اینکه ویتنی ولف گودر، مدیر عامل شرکت بامبول شرکت تیندر را ترک کرد، البته او هم‌بنیانگذار آن نیز هست، تصمیم گرفت که دنیای آنلاین دوستیابی را تغییر دهد و اپلیکیشن دوستیابی مختص بانوان را راه اندازی کند که در مقایسه با تیندر در قابلیت سوایپ کردن عکس، به شکلی بسیار جالب وخلاقانه عمل کند. بامبول از بانوان میخواهد اولی گام را بردارند.

حتی اگر هرگز از یک برنامه دوستیابی استفاده نکنید (چه خوب اگه استفاده نکنید)، درس های زیادی وجود دارند که همه‌ی صاحبان کسب و کار و کارآفرین می توانند از آن بیاموزند.

اپلیکیشن بامبول

1. برخلاف عقربه های ساعت حرکت کنید

هر برنامه دوستیابی دیگر، انسان را متقاعد می سازد تا اولین مکالمه را آغاز کند، بسیاری از زنان احساس می کنند که ملکه هستند، میخندند و هر وقت بخواهند به هر کسی پاسخ می دهند. اما بامبول خلاف آن است: اگر زن و مرد هر دو در یک نقطه حرکت کنند، یعنی به همدیگر مچ شوند، زن ۲۴ ساعت برای ارسال اولین پیام وقت دارد؛ در غیر این صورت، اتصال از بین می رود

درس تجاری: شخصا، من دوست دارم که این سطح کنترل را در هنگام انتخاب شخص مورد نظرم داشته باشم، اما بدیهی است که همه‌ی افراد چنین نگاهی ندارند. به همین شکل در هر کسب و کاری، قطعا انجام کار به شکلی متفاوت همه را متقاعد نخواهد کرد، اما حقیقت این است که شما نمی توانید موافقت همه را داشته باشید و همه را مشتری خود کنید. بهتر است که متفاوت باشید و برای یک بخشی کوچک، عالی عمل کنید تا اینکه معمولی باشید و به هیچ چیزی نرسید.

مطالب مرتبط

۱۸ قانون که استارتاپتان را از شکست نجات می‌دهد

2. ساده‌اش کنید

اگر پس از مدتی استفاده از اپ های دوستیابی هنوز نتوانسته‌اید با کسی ارتباط برقرار کنید، شما تنها نیستید. تقریبا تمام اپ های دوستیابی این مشکل را ایجاد می کنند. جالب‌تر اینجاست که آنها بدلیل پیچیدگی الگوریتم هایشان در دشوار بودن فرایند دوستیابی افتخار می کنند

اما بامبول به طرز شگفت آوری آن را ساده کرده است. شما عکس ها را می بینید، پروفایل را سرسری می خوانید، اگر مچ شوید، تماس می گیرید. به همین سادگی.

درس تجاری: به جای تلاش برای اضافه کردن زنگ و سوت به محصول یا خدمات، از خودتان بپرسید چگونه می توانید آن را ساده کنید. چگونه می توان استفاده از محصول را برای مشتریان خود آسان تر کرد؟ چگونه می توانید برخی از تصمیمات صرف‌نظر کرد؟

 

3. به آرامی گسترش یابید

بامبول از ابتدا با قابلیت های اضافی‌ و دیگر قابلیت های شگفت انگیزش شروع نکرد. در عوض، منتظر ماند تا مدل اولیه‌ی خود را ثابت کند؛ و هنگامی که شرکت طرفدارانی پروپاقرص پیدا کرد، ویژگی اضافی‌اش را به آن افزود.

درس تجاری: بسیاری از شرکت ها بیش از پیش سریع گسترش می یابند، اغلب به ضرر خودشان تمام می شود. مانند بامبول باشید و به قول معروف گاماس گاماس حرکت کنید. قبل از اینکه زمان و سرمایه صرف ایده‌ها بکنید از کارا بودن آن آگاه شوید.

4. همیشه به کاربران توجه کنید

اپ‌های موبایلی اغلب در ارتباط برقرار کردن با کاربران دچار مشکل می شوند. با ارسال نوتیفیکیشن آن را حل کنید.
بامبول چند اطلاعیه در هفته جهت مطلع کردن کاربر از یک مچ تازه، ارسال می کند، و جالب‌ اینجاست که این اطلاعیه ها هیچوقت تبلیغاتی نیستند. در عوض، آنها پیامهایی را ارسال می کنند که کاربر را شاد می کند و کاربران را وفادار بار می آورد.

درس تجاری: شما مجبور نیستید یک شرکت دوستیابی آنلاین برای سود بردن از این درس ها تاسیس کنید. شما زمانی سود می کنید که مشتری را در قلب بیزنس خود جای دهید و از این نترسید که جلوی سایرین بدرخشید.

منبع: فوربز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *